Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Linda (KruXet) - 13 maj 2014 22:43

För att jag nu inte ska bli missförstånd,  jag är för jämställdhet!  Lika jobb lika lön ska det vara!


Men då det kommer till att könsneutralisera folk genom ordet "hen" blir jag bara förbannad!  Varför ska man skämmas för att vara olika? Ska detta sluta med att vi antingen börjar att könsstympa våra barn eller börjar klona fram könslösa människor för att det ska bli så neutralt som möjligt? 

Jag är en kvinna och det står jag för! Jag har mina egenskaper,  vissa saker gör jag bättre andra sämre,  och vissa saker kan jag inte alls... Så är det väl för alla? Eller är alla lika bra på allt? Så då står jag visst ut igen.


Jag har en kvinnas kropp, jag har bröst, fitta, breda höfter, mens i tid och otid, har en slankare benstomme m.m

Vilket män inte har. De har kuk, pungkulor, skägg, bredare drag i bla ansiktet, i allmänhet mer kroppsbehåring m.m

Dessa är saker man faktiskt kan se, skillnader mellan könen! Det innefattar även att kvinnor är lite svagare kroppsmässigt, men vi klarar av mycket ändå! 

Jag skulle gärna vilja se den mannen som klarar av en förlossning! Att ibland ligga i flera timmar/dagar/veckor med fruktansvärda sammandragningar och värkar för att sedan fortfarande ha ork att trycka ut en bebis genom fittan! 

Nej, fan, jag skulle gärna vilja se den man som har någon ork i kroppen efter sex! Det skulle vara en bedrift! 


Män har sina starka sidor med, en man kan utföra kroppsligt arbete i längre perioder, har en naturlig instinkt att skydda nära och kära, m.m

Det finns väldigt få kvinnor som har orken och styrkan att jobba som tex: skogshuggare och gruvarbetare, bara för att nämna något. 


Att vara olika är något positivt,  inte något att skämmas för!  Olikheter gör så att vi dras till varandra, skapar familjer och kompletterar varandra.


Mina barn kommer få lära sig att inte skämmas för den dom är, att ha ett kön gör en inte mindre värd. Dom ska inte finna sig i att bli kallad "höna"



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards