Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Linda (KruXet) - 22 maj 2014 12:00

Varför använder vi oss av könsord då vi vill "bestraffa" någon? Räcker inte ord som idiot, jävel, tölp m.m ?

Måste vi komplettera med : "Din jävla fitta","Förbannades kukhuvud","Ditt rövhål" o.s.v för att visa hur arga vi egentligen är?


Nej, jag är inte helt oskyldig jag heller. Jag har använt en och annan kroppsdel till mitt arga vokabulär. Men jag kommer alltid på mig själv och undrar varför jag använt tex ordet "fitta", det är ju trots allt en kroppsdel jag själv har och skäms inte över den. Därifrån har min underbara son kommit ut, och min underbara dotter fastnat. Men även hon hade kommit ut den vägen om hon legat rätt.


Jag brukar göra det hela lite komiskt om någon kallar mig för fitta/kuk o.s.v Kallas jag för fitta, så brukar jag kolla ner i byxorna och säga: "Ta mig fan, hur kunde du veta att jag har det?" Kallas jag för kuk, så brukar jag då säga: "Det är gott att snaska på".

Jag säger inte just detta varje gång, utan jag varierar lite beroende på situationen.


Om man ska lägga könsord som något negativt så är det nog med skamset att knulla, för då använder man ju de områden som man tidigare skrikit/skrivit åt en person i ett negativt syfte, alltså blir det inte lika skönt heller.

Man måste ju trivas med sig själv och sin kropp för att sex ska kännas riktigt skönt.


Så varför använda de orden egentligen då man antingen har eller vill ha självaste delarna till något som kan bli så fantastiskt skönt?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards