Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Graviditets hets

Av Linda (KruXet) - 25 maj 2014 10:41

Tjatet börjar oftast från ens egna föräldrar: "När ska ni skaffa en liten? Vi blir inte yngre precis."

Man blir väl förälder då man känner sig redo, eller? Man ska inte känna hets från egna föräldrar, det gör en bara olycklig.

Alla är inte skapta för att vara förälder heller, vissa vill leva ett "fritt" liv utan förhållanden och barn. Dock kan inte jag förstå hur man kan vilja det....


Sedan börjar hetsen från andra som precis blivit föräldrar själva: " Jag hade en fantastisk graviditet, hade så mycket ork så jag visste inte vad jag skulle göra!"

Men vad roligt för dig då, det är inte alla som har det så!


Så bara för att din mamma hade en smärtfri graviditet innebär inte det att du kommer ha det.


Varför ska folk hetsa en till sådant man kanske inte är redo för?

Att sedan känna sig tvingad att "må bra" under en pågående graviditet just för att "alla andra" har haft en toppen graviditet är ju bara skit snack!!!

Alla mår inte bra, många mår rent utav skit större delen då barnet pressar mot tarmar, lungor, urinblåsa, kroppspulsådern, revbenen m.m

Sedan kan man ju nämna att de mesta kvinnorna får krämpor. Några av de vanligaste är: Halsbränna, hemorrojder, illamående/kräkningar, urininkontinens, foglossning (i olika grader), trötthet, blodtrycksfall, mardrömmar, förstoppning m.m


Jag har haft både en underbar graviditet och en från helvetet!

Så jag vet vad jag pratar om.

Jag har dock aldrig varit den som döljer då jag mår dåligt, så under min senaste graviditet då jag mådde skit fick jag frågor som: "Varför är du sur? Du är ju gravid och då ska man vara glad." "Varför kan du inte följa med? Magen är ju inte så stor än."
 Nej, kanske inte. Men har ni hört om foglossning? Jag fick hasa mig fram på kryckor i flera månader! I vanliga fall tar det knappt 2 minuter att gå runt huset, men med min kraftiga foglossning tog det, som snabbast, 35 minuter!!


Det är inte roligt att må dåligt och ha ont, och att bli hetsad till att vara trevlig trots att man varit upp flera gånger under nätterna för att kissa, sovit dåligt p.g.a smärta och mardrömmar m.m

Det är orimliga krav!

Har man själv inte haft de besvären så ska man inte ge "råd" heller!


Men "belöningen" är obeskrivlig, då man äntligen får hålla sitt barn för första gången :)


Man kan även ha en underbar graviditet med väldigt få och milda krämpor.

Då är det verkligen härligt att vara gravid :)


Men man ska inte känna sig tvingad till att le när man inte vill.

Något som också störde mig var då folk, både främmande och de jag känner, skulle klappa mig på magen !! FY FAN säger jag bara !

Till att börja med så ska man fråga först och invänta ett svar från den gravida! Det är inte alla som vill att någon känner på "klumpen".

Så tänk efter innan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda (KruXet) - 3 augusti 2014 11:12

Det kan man undra många gånger,  väldigt många har smink i överflöd i ansiktet så man kan inte se de unika dragen som just du har. Det ser inte fint ut! Köp en halloween mask så ser det mindre fejkat ut! Brun-utan-sol ? Snarare  3åring-med-färg !...

Av Linda (KruXet) - 29 juli 2014 11:24


Jag har börjat övningsköra för ett litet tag sedan, och har märkt att MÅNGA tycker om att försöka hetsa och testa mig! Varför ska man göra något sådant mot en som förmodligen redan är nervös? Vill de att det ska hända en olycka?   Man behöver ...

Av Linda (KruXet) - 3 juli 2014 13:27

Någonting som jag har undrat över är varför (speciellt tjejer) ska prata skit bakom ryggen på folk? Och sedan då det kommer fram att en person har gjort det så nekar denna till det och pratar istället skit om personen som "tjallade" till den som konf...

Av Linda (KruXet) - 11 juni 2014 11:44

Har märkt länge att allt ska vara en tävling, speciellt bland barnfamiljer. Många prioriterar semestrar i utlandet, teknik m.m. Varför? Jo, man ska visa att man har mycket pengar, att man kan spendera hejvilt.   Jag kunde inte bry mig mindre då...

Av Linda (KruXet) - 6 juni 2014 23:09

Har märkt fler än 1 gång att man blir påhoppad för att man säger det man tycker och tänker. Man får visst inte ha egna erfarenheter eller åsikter, har man det så ska folk motbevisa det till varje pris! Spelar ingen roll om du vet till 110% att det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards