Alla inlägg under augusti 2014

Av Linda (KruXet) - 3 augusti 2014 11:12

Det kan man undra många gånger,  väldigt många har smink i överflöd i ansiktet så man kan inte se de unika dragen som just du har.

Det ser inte fint ut! Köp en halloween mask så ser det mindre fejkat ut!

Brun-utan-sol ? Snarare  3åring-med-färg ! Jag skrattar nästan ihjäl mig då jag ser folk med oranga ansikten, vita halsar, händer och ben !!! 


Jag använde eyeliner ett tag tills att jag fick självförtroendet tillbaka.

Det finns ingen "snygg" sminkning,  det är fortfarande skräp du sprider i ansiktet och pengar du slänger bort.


Jag har även sett på reklamer om "lätta produkter som andas", bullshit! Man kväver huden och gör så att den åldras i förtid mycket fortare! Jag har sett det med egna ögon, många 18 åringar har rynkor idag!  Jag har bara skratt-rynkor, vilket är oundvikligt att få!

Många av mina vänner/bekanta ser så jävla mycket äldre ut än mig,  och ändå skiljer det max 2 år!

Det sägs att barn gör så man åldras fortare i utseendet tex gråa hår. Jag har 2 barn och är den första bland mina vänner som har det, men jag ser fortfarande yngst ut!


Ska man verkligen behöva sminka sig för att bli accepterad av samhället?

 ska man behöva gömma sitt sanna jag?  Man uppger en falsk fasad till omvärlden,  vad har man att dölja?

Man ljuger för sig själv och för andra


Knacka någon i ryggen så masken faller av, då ser man vem personen egentligen är! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards